Vad är "magkänsla"?

När började jag inse vad magkänsla va...?!..Hmm när jag tänker på det är det sjukt hur jag förstod att den där känslan när man anar något var magkänslan. Jag hade aldri fattat vad "följ din magkänsla" är...eller alltså jag förstod att det var magkänslan man alltid skulle lita på..och att man skulle "lyssna på sitt inre" o blablabla....men vilken av alla känslor o tankar man känner inombords är magkänslan!?? Jo, magkänslan är den där rösten i bakgrunden av dina tankar..den där viskande rösten. Alla har känt det där "fan,men jag anade nog det"..jaa då är den där "aningen" som du kände innan, magkänslan.. så enkelt var det!

Men jag ska inte glömma o berätta hur barnsligt jag gjorde denna upptäckt...

Det var den sommaren för några år sedan jag och Suz mognat till. Vi började nu see ut o klää oss som kvinnor och då betonar jag "see ut och klää sig"..fast man då ville tro att man var mycket mer mognare än andra. Dom äldre killar vi hade dreglat över och bara kunnat drömma om hade nu börjat kolla på oss. En dag när jag var på väg hem så inträffade en händelse..någon av de här killarna hade raggat på mig (pratat med mig)!! Men nej tänkte jag då..så kan fallet inte vara.."han skulle aldri ens titta på mig"..men jag kände ändå att det var någonting lurigt med det där. Jag berättade om vad som hade hänt till Suz o hon frågade mig om jag anade att han hade raggat på mig..."eeh aa" det skulle kunna vara så tänkte jag. Men då är det så var hennes svar tillbaka. Då insåg Ness om att det var det som var magkänslan...och genom åren har jag insett att den känslan alltid har rätt!!!

Kommentarer
Postat av: Aida

bra inlägg nassnet, true words

2010-12-07 @ 07:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0